tisdag 20 oktober 2015

Ett lästips inför Halloween


Jag heter Död
Lena Arro

Här har vi en perfekt och lättläst samling skräckhistorier som passar utmärkt att läsa nu inför Halloween. 
  Historierna handlar om alltifrån demoner som lever under golvet i en klädkammare, dockor som blir levande på nätterna och om en kille som är beredd att trotsa till och med döden för att vinna en bowlingturnering.
  Några av mina personliga favoriter är Dockorna om natten, Lek inte under syrenen, Kom och håll mig sällskap, Skuggorna i hörnen samt Jag heter Död. Lena Arro visar i dessa historier att hon kan skriva läskiga berättelser som kan skrämma även vuxna samtidigt som här även finns historier med rätt mycket svart humor som Döden i pizzan och Gunnar Kajkos ben.

Jag heter Död består av berättelserna från Lena Arros tidigare böcker Döden i pizzan och Luckan i golvet men du kan även läsa tre nyskrivna berättelser. Låna och läs och bli alldeles lagom uppskrämd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar